Berlínští Totenwald si mě dokázali obtočit okolo prstu už svým prvním vinylovým počinem před pár lety. Možná i proto, že se trochu trendařsky posledních deset let rochním v death rock / post-punk revivalu a reminiscencích temného rocku z dob mé punkové puberty, ale hlavním důvodem je stejně nezpochybnitelný hudební šarm kapely.
Strojové tempo automatického bubeníka spolu se skvěle znějící cold wave basou a kytarový motiv, znějící jako Siouxie And The Banshees na 45 otáček doplňuje rytmické skandování zpěvu. Totenwald mě opět dostali v rámci pár taktů úvodní Falling Stars. Oproti předchozí nahrávce kapela operuje s o poznání masivnější zvukovou produkcí, navíc se v aranžích zjevil osvěžující saxofon. Ten dává jejich temnému strojovému punku ještě o poznání alternativnější nádech, a to je jen a jen k dobru věci. Třetí Stereotypes je svým repetitivním opakováním refrénu spojeného s chytlavým motivem můj hit na první dobrou. Love Burning je další z geniálních kousků, v podstatě rockabilly základ, který pohání automatické bubeník a saxofon jako od X-Ray Spex. V kontextu hudby skvěle funguje i teatrální dikce zpěvačky umocňující tak politikou poháněnou lyriku kapely.
[youtube id=“CSP4505LX1k“ width=“620″ height=“360″]Na druhé straně přichází dle mého názoru jeden z vrcholů v podobě písně The Sign, která je nepokrytě chytlavý punk, nesený geniální basovou linkou a došperkovaná saxofonem. Deska celkově graduje ve skvělých War Machinery a znovu nahrané Alone, aby mrazivou tečku učinila závěrečná Radio Free Europe opětovně utvrzující člověka v tom, že Totenwald jsou především výrazně politickou punk kapelou, pojící své postoje s goth hudební estetikou.
Koncept obalu, kde se disko neony ocitají v kontrastu s ošuntělým fetish černobílým punk vizuálem kapely, skvěle vystihuje obsahovou stránku desky, název a nakonec i dnešní Berlín jako takový, kde se mezi gentrifikovaným pozlátkem dosud pyšně tyčí levičácká autonomní centra, z posledních sil bojující o své přežití. Vlastně mě nenapadá jiná kapela, která by se stejnou výstižností zachycovala ve své tvorbě současnou rozpolcenou tvář Berlína, této svého času metropole autonomního punku.
Info
Tracklist
1. Falling Stars
2. Terror Age
3. Stereotypes
4. Shadows In Paradise
5. Love Warning
6. Life Sentence Train
7. Life Style
8. The Sign
9. War Machinery
10. Alone (Cosmic Loneliness)
11. Radio Free Europe