RECENZE: Neurotic Existence – At War With The World

Neurotic Existence jsou partou protřelých punks z německých Brém a At War With The World je jejich v pořadí druhou dlouhohrající deskou. Tedy pokud se u nahrávky na 45 rpm dá stále použít sousloví dlouhohrající. Větší část osazenstva má za sebou již společné působení v kapele Insomnia, která na svém prvním EP ostatně měla píseň s názvem Neurotic Existence, takže spojnice je naprosto jasně narýsovaná.

A co tedy najde posluchač na desce samotné? Po tklivém, jeden a půl minuty dlouhém intru se s neúprosnou divokostí rozjede hardcore punková jízda, v mnohém čerpající ze skandinávských kapel, ale dík charakteristickému doplňování se mužského mručení a ženského jekotu mi okamžitě v mysli naskočil odkaz newyorských Nausea, kteří přesně takový trademark nepřekonatelně aplikovali na přelomu osmdesátých a devadesátých let. Ostatně i hudebně k nim nají Neurotic Existence poměrně blízko, ačkoliv Nausea byli o poznání temnější a s dominantnějším metalovým vlivem.

Každopádně titulní skladba At War With The World je ve svém stylu velice povedeným kouskem. Neurotic Existence v sobě mísí strojově šlapající německý hardcore punk se špetkou temnoty i poctivou dávkou melodiky v kytarových motivech. Právě melodika ve spojení s divoce tepající rytmikou čas od času evokuje post-tragedyovský hardcore, mísící brutalistní zběsilý punk s potemněle melodickou atmosférou. Tu a tam vykoukne navenek nepřeslechnutelná motörheadovská inspirace, prezentovaná s hrdostí v písni Lemmy Alone. Na zvukově post-mileniálně znějícím podkladu tu ožívá étos navztekaného politického hardcore punku závěru osmdesátých let a tato kombinace zde dochází navýsost funkčního symbiotického soužití.

Pokud se někomu stýská po naštvaném politickém hardcore, právě Neurotic Existence mohou být zajímavým tipem.

Rok vydání: 2021

Label: Kink Records