RECENZE: Consume – Consume

Kariéra seattelských Consume byla de facto pouze epizodní záležitostí. Ex-členové State Of Fear, Shitlist, Disrupt a fůry dalších v podstatě v jednom roce stihli nahrát dvě EP, dvojici split EP a stranu společného LP s Born/Dead, s nimi obkroužili evropské turné a následně se po nich slehla zem. Materiál pro všechna EP byl nahrán během stejného sessionu a poměrně záhy vyšel jako CD dík tuzemskému vydavatelství Insane Society Records. To se o pár let později postaralo i o LP edici. Ta o dvě desítky let od vzniku nahrávky vyšla konečně v nové verzi. Consume se mezitím stali do jisté míry kultovní záležitostí, opěvovanou d-taktovými fanatiky, a navíc ex-členové v současnosti pokračují ve skvělých Nightfeeder. Jinak řečeno o novou edici si nahrávka říkala.

Skladby sice původně vyšly na různých sedmipalcových deskách, ale jak již bylo řečeno, jedná se o výsledek jednoho nahrávání, a tak poskládány dohromady fungují jako naprosto kompaktní ucelené album s až nečekaným potenciálem a výsledným efektem. V Consume se snoubí nepřeslechnutelné okouzlení švédským kang punkem a devadesÁtkovým d-taktem, spolu s odkazy raných Poison Idea a crustem poslední dekády dvacátého století. Nepřipravený čtenář může v tento moment podotknout „jasně, crust, děkuji, nemám zájem“, jenže chyba lávky, Consume jsou především nabušený hardcore punk, okořeněný temnotou pacifického severozápadu. Skladby jako No Skin Off Your Back nebo nebo Led Astray by skvěle seděly mezi tvorbou Poison Idea. Navztekaný řev zpěvu žene kupředu divoký tepot bubnů a nabuzené kytary, které se jen občas zklidní do krátké pomalé pasáže. Vlastně jsem úplně zapomněl, jak ve svém stylu byli Consume dobrou kapelou a že ta ucelená forma LP oněm, původně na malé formáty rozházeným skladbám, sluší víc než co jiného.

Balení reedice je vybaveno plakátem a také přetisky dobových letáků z pražského a pardubického koncertu kapely.

Rok vydání: 2023 / 2003

Label: Insane Society Records