V berlínských Berlin Blackouts došlo po druhém albu k obměně sestavy a kapela s novým bubeníkem v triu natočila své třetí album. To dostalo název Nastygram Sedition a obsahuje desítku skladeb, která mě překvapila okamžikem dosednutí jehly do drážek gramofonové desky.
Již úvodní píseň Anti-Cap. Messiah ukazuje, že spolu se změnou sestavy se posunulo i stylové směřování kapely. Téměř vynulován byl vliv moderního skinheadizovaného street punku a místo něj přebírá tažné otěže čirý punkový rocknroll, poháněný navztekaným projevem, čerpající z klasických děl sedmdesátých let, tu a tam okořeněný snítkou glamu, avšak s výrazně moderním pojetím rockového kytarového zvuku. Skladby jsou přímočaře chytlavé, navíc s dominantně rebelantskou lyrikou, ve které rezonují jak politické boje moderní Evropy, tak i punková vzpurnost a zacyklenost v destruktivním chuligánském velkoměstském nočním životě. Úvodní tři písně jsou skvělé a pro mě vrcholí skladbou I Live In My Own Movie s efektně fungující gradací. V Make Punk Rock Great Again obstarává dominantní zpěv hostující Peter Bywaters, frontman Peter And The Test Tube Babies, spolu s dalším hostem, Nickem Abnettem z The Aloof. Což dává skladbě s náskokem nejvýraznější Oi! vyznění z celé desky. Nahrávce s přibývajícími minutami trochu dochází dech a má tendenci stát se poněkud repetitivní, každopádně z nebezpečí letargie mě při poslechu zachraňují závěrečné dvě kompozice, Kubrick Eyes a načuřeně vyznívající efektní epilog We’ve Come To Destroy.
Nastygram Sedition je jednoznačně nejlepší z dosud vydaných desek Berlin Blackouts a pro mě příjemné překvapení, zvláště ve srovnání se starší tvorbou kapely.
Info
Tracklist
2. Dead Dogs Dancing In Your Eyes
3. In My Own Movie
4. A.S. Disillusion
5. Imagination
6. Make Punk Rock Great Again
7. S.U., U Slave
8. MSP
9. Kubrick Eyes
10. We’ve Come To Destroy