EPRecenze

The Death Set – King Babies

The Death Set pro mě byli donedávna naprosto neznámým jménem, a ač by asi vůbec nebyli rádi a absolutně se to neslučuje s tím, co jejich muzika zosobňuje, byli jednou z těch kapel, které se vyrojily z všedního zabíjení času na internetu. Na doraz jdoucí agresivita a živelnost v kontrastu s nudou a nesmyslnou bezprizorností. A v tomhle momentu se zjevila skladba We Are Going Anywhere Man.

Chytlavá, indie rockem smrdící, přesto vpravdě punková kytarovka líznutá jednoduchou a pouze decentní elektronikou plnící spíš funkci backvokálů a halekaček. Dva zpěváci, kteří předvádějí něco, co připomíná Beastie Boys a jiný oldskůlový bílý rap. A ten refrén je chytlavost se sílou nejdrásavějších punkových sloganů. Vítr vonící moshingem stejně jako taneční párty pecka. Odtud je kousek k temnější, pravěce tvrdší a hořlavější vypalovačce Slap Slap Pound Up Down Snap a desce Michael Poiccard.

Na ní se mísila místy až přehnaně vlezlá popovost s duchem devadesátkových pop punkových středoškolských hymen s drzou hardcore jiskrou kluků v roztrhaných tričkách bez peněz, opovrhujících halovými koncerty nebo rockovou nabubřelostí. Ani chvíli vás nenechali na pochybách, že to s tím, že tahle společnost jim může políbit prdel, myslí docela vážně. I Wanna Také This Tape and Blow Up Your Fucking Stereo.

Některé skladby a vůbec atmosféra desky byla pokapaná slzami pro tragicky zesnulého parťáka a kamaráda Beaua Velasca, kterého našli bezvládného v roce 2009 v newyorském studiu. Death Set jsou Australani a poměrně nenápadní kluci – společně s Velascem kapelu zakládal dosavadní frontman Johnny Siera, skromně působící kluk hobitího vzezření, poskakující s kytarou, zpívající, rapující a mixující elektronické podmazy. K sobě má nyní navíc ještě dva – kytaristu a druhého frontmana a bubeníka.

[youtube id=“2MqTzg8PfOQ“ width=“620″ height=“360″]

Death Set jsou čistě klubová záležitost. Co klubová, o jejich koncertech kolují legendy. Nebudu první, kdo to v souvislosti s Death Set používá, ale nejvíce to vystihuje slovo guerilla. Anarchické a nahodilé vystupování, obsazení místa, kde nikdo naprosto nečeká, co se na něj žene. Zbourat klub, odpálit bar s lidmi namačkanými těsně na sebe stojící kapele tváří v tvář a přepadávající přes odposlechy. Nemusí to být zrovna rokenrol, ale o tomhle jsou koncerty. Koho zajímá vystoupení, na které se dívá z deseti metrů zpoza zábran, přinejlepším ještě zírá přes les nehybných rukou se zářícími telefony?

Letošní EP King Babies nepřináší nic vyloženě nového. Kratičká a celkem úderná nahrávka. Čtyři věci. Zlověstně gradující, taneční, k poskakování nutící skladba Lite The Fuse může živě fungovat jako nabádání k teroristickému útoku na klub. V refrénu se zvrhává v kytarovou řežbu, a hned následující flák Think Shank je rovnou hardcoreovou řeží, s oním uměním vlezlého refrénu a spíš atmosférickou elektronikou. Ta je občas primitivně přesná, chtělo by se říct digitální. Daly by se v ní sledovat třeba i new wave odkazy, nicméně čekal bych na novince výraznější spojování elektroniky s kytarami. I následující dvě skladby se nesou v duchu toho, co přinesli Death Set už dřív. Pro mě osobně vítězí závěrečná, paradoxně letně a uvolněně působící, přesto divoká a zvířecí skladba The Enemy. Na každý pád hodně výrazná věc s přitažlivě jednoduchým popěvkem, která se z hlavy dostává těžko.

Stereo doutná, ale vydrželo to. King Babies je krátké EP, šelma, která si trochu obrousila zuby, ale nohu ti pořád bez problémů ukousne. A nejspíš se vrátí s dlouhohrající deskou.

Tracklist

  1. Lite The Fuse
  2. Think Shank
  3. Sore Away
  4. The Enemy

Johnny Násilník

Jsem král panku, nikdo není víc pank než já. Napsal jsem dvě knížky, jedna se jmenovala Pank a druhá jinak, protože Pank se jmenovala už ta první.

Související

Back to top button